Tuesday, March 2, 2010

Senja nan Cemas..



Ayah :"Kalu hilang ayah x beli lg dh..."

Mama : "dh ilang nk buat cmner..."

...

fikiran mula keliru..
banyak suara mula timbul..
macam2 situasi muler terbayang..
tangan dh mengagau2..
peluh sejuk mula menitik..

apakah peristiwa itu akan berulang..

kocek seluar ku dh berjuntai..
beg laptop ku kusai..
isi beg pensel pun dh terburai..

maner la menatang gi pegi..

aku tertinggal kt maner2 ke?

dari bawah naik ke atas..
dari atas turun balik..

gelisah bergelumang kesah..
sudah nya aku pasrah..
aper nk jd, jd lah...

Senja mula menyapa aku..
bayu petang membelai pilu..
yang dekat bagaikan beribu batu..
gentar melihat tempat dituju..

Harap2 la ader..
Harap2 la ader..

dari jauh ku intai2..
ku nampak dier terjuntai..
berayun lembut melambai2..
simpulan cemas mula terlerai..

Damn.. Tertinggal kunci kt motor rupe nyer...
huhuhu...

tu la.. kalut sangat nk adjust helmet..
(syg sgt la tu)

tu la.. kalut sgt nk gi booking bilik meeting..
(org lain dh settle kan.. aper x tipon je..)

balik dengan hati yg tenang..

mujur ader lg.. kalu menapak la aku..


--------------------------------------------

Tak sangke ek.. arini ( lebih kurang la..) genap 6 tahun Archangel di ambil org.. dier la yg ajar aku jd rider...
(aku x halal kn ko kt org tu...)

Mujur la ader pengganti.. Black Rider.. Banyak jasa ko.. Ke sana ke sini ko usung aku.. Dari undergrad sampai la dpt keje kt Melake..
ko siap kene operate tu..
skrang ko rehat la kt parking lobby.. ari2 aku melawat kn...

Yer la.. skrang dh ader Si Kecik.. senang pun senang.. pulas je..

hmmm....

END

2 comments:

  1. wahuahuahuahua...hebat dowh..kalah aku..mega ko memang terbaek!!!!tabik ormat

    ReplyDelete
  2. sadisnye....nasib baik ade rojak mak bee..
    ratah camtu je, ilang skit tensen!!!! ;)

    ReplyDelete